Header ♡

Header ♡

söndag 10 mars 2013

Bara Träningar?

Jao! Idag, vaknade jag halv tolv, ca. ett tiden for jag ut och joggade, de blev typ 3 km. vet int helt precis. Det är nämligen så att jag skall börja jogga nu när snön smälter och det inte längre är så mycket is på vägarna så!(:
 Sedan kom jag hem och chillade, såg på vloggar och en film.
Typ halv tre tiden, började jag göra i ordning till maten, eftersom att jag var ensam hemma, fick jag fixa allting själv. What ever. Först tvättade och skalade jag potatis, sedan skärde jag dem på mitten i hälft. ( om man kan säga så? ).
Och lade dem i en kastrull halvfull med vatten.
Efter en sund satte jag dem på och koka.
Och när mamma kom hem 15 min. senare att jag satte dem och koka mosade hon dem, lade i salt och mjölk. Sedan åt vi ( hela familjen ) något stekt renkött med potatis mos, och det var helt okej(:
Senare på kvällen beslöt jag mig för att fara med min bror på skidtävlingar, eftersom att vi skulle haft fotbolls träningar. Men ja, eftersom att jag inte slapp dit. Så beslöt jag mig för att fara med och skida!

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Men ja, som jag berättade tänker jag börja jogga, dagligen. Men jag tror inte det kommer lyckas så bra eftersom att jag har träningar i så opasslig tid. T.ex. : 

Tisdag: Skolan börjar 8, hinner inte på morgonen. Slutar kl. 14.30. är hemma lite över tre eftersom att jag går till och från skolan och det är ca. 3 km träningarna börjar 16.45 måste alltså starta hemmifrån 16.15 och före träningarna måste jag oftast göra mat eller läxor. Träningarna slutar dok 18.00 så jag kanske hinner fara på en kort jogging tur där efter..

Onsdag: Skolan börjar 9, men jag hinner nog endå inte på morgonen, eftersom att jag vaknar typ 7.30 och måste börja gå till skolan 8.00. Slutar 15.00 kommer oftast hem med pappa då, eftersom att han kommer från arbetet den tiden. Läxor, mat, träningarna börjar 18.30 och slutar 20.00. Är hemma typ 20.30 och då skall jag ennu duscha o.s.v.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag orkar inte göra någor chema här nu över min vecka och mina tränings tider och dagar. Men såhär håller det typ på. Dessutom har jag ju också bloggen, som jag måste hinna skriva i, som också tar tid.
Så om ni har några tips om hur jag skall få ihop dehär, så komentera gärna.

Jag vill ju inte skippa träningarna. Och vist har jag 1-2 dagar i veckan ledigt.
Men jag skulle ju vilja jogga otminstone 3-4 dagar i veckan. Det är ju också helt hur man har lust. Men jag tänker och vill börja jogga och få det att passa in. Och på  dom lediga dagarna försöker jag typ vara med mina kompisar just eftersom att jag har så mycket träning så hinner jag inte riktig med dem så mycket.
Klart jag ser dom på träningarna, men då försöker jag ju fokusera på träningen.
Och om vi pratar om nåt under fotbolls träningarna, så är det endå bara fotboll..(;
Men skriv gärna en komentar!(:

Och annars också, komentera gärna vad ni vill att jag skall skriva om i mina inlägg, vill ni typ att jag gör tester och svarar på frågor o.s.v.
Lämna en komentar och läs min blogg i fortsättningen också!(:






LITE WEBCAM PHOTOS! :D
 
 

Obs! Det skulle annars kommit bilder från dagen, men ken ennu heller inte få bilderna från min mobil till datorn, har inte hittat USB kabeln. Mamma, pappa och linnea hade idag igen med sig kameran på skidtävlingar.

~KramInkkuh~

2 kommentarer:

  1. Åh vad ni haar långa dagar :( jag börjar halv nio varje dag o slutar kvart över 2. Hoppas du hinner någorlunda med jogging ändå :)

    SvaraRadera
  2. Jepp.. I Know!
    mm.. Skall försöka få ihop det.. :)

    SvaraRadera