Header ♡

Header ♡

torsdag 11 april 2013

Just Give Me A Little Time To Think!

Hejssan!
Sorry föratt jag inte gjorde ett inlägg varken på Söndag, Måndag eller igår. Jag var så sjukt trött på Söndag efter ett skit bra vecko slut med Tiia. Och på Måndag (igår) fick vi en rysk flicka hem till oss, jag berättar mer lägre ner i inlägget.
Nåväl. På Lördag for vi med Tiia klockan 10 till Borgå. När vi var där gick vi först in till en butik som heter Sokos. Där köpte jag: FIT me! Maybelline New York´s liquid foundation, i färgen 105 Natural ivory. Sedan köpte jag: FIT me! Maybelline New York´s concealer i färg nummer 20.
Och sedan ennu: FIT me! Maybelline New York´s Kompakt-puder i färgen 220 natural beige.
Sedan gick vi till City market, där vi köpte lös-godis.
Sedan till H&M där jag köpte ett par sjukt snygga jeans som passar perfect. Dom är lite långa längst ner vid foten, så det blir lite skrynkligt. Men ja, det märks inte så bra så.. Dom är blåa, och är lite högre än vanliga byxor med ett dragsked vid sidan av höften/midjan. Och ja, dom gillade jag jätte mycket! Sedan köpte jag en lång ärmad skjorta som var vit på mitten och hade lila ärmar, som är lite genomskilning, men jag kommer ha en vit topp under!(;
Sedan gick vi in till Cubus där Tiia köpte ett par byxor. Sedan gick vi till SUBWAY där vi åt den minsta smörgåsen med en cola, och sedan gick vi vidare, till: Seppälä, i seppälä köpte jag en puder borste och en ögonskuggs borste (eftersom att dom var båda på 50% rea).
Och sedan gick vi till Sokos och pröva skor, där hittade jag och Tiia ett par skit snygga skor som vi tänkte köpa, dok när jag pratade med min syster sa hon att hon hade köppt likadanna samma dag så jag beslöt mig för att inte köpa dem.. Men Tiia köpte till sig ett par och det var då ett par svarta MicMac tygskor (stavning). Men sedan när vi väl kom hem så såg vi att min syster inte alls hade köpt ett par likadanna, utan ett par helt annorlunda, (okej, det var också svarta tygskor) men dom var endå välldigt annorlunda!.. :S Sedan chillade vi med Tiia och hade webb på skype med ett par tyyper(; Och hade jätte kul på kvällen/natten :D Det är alltid lika kul att vara med Tiia!:D

Men jaa, i förrgår kom det då en flicka från ryssland hit, som utbyteselev i fyra dagar. Eftersom att min syster var på hösten till Ryssland så nu kom hon hiit. Hon är väldigt snäll och vacker. Vi måste prata engelska med henne eftersom att hon pratar ju inte svenska eller finska och vi prtar ju inte ryska (förutom min syster). Men efersom att hon inte pratar direkt flytande engelska så får man improvisera lite.. :D Men det går nog bra iallafall, och det är kul med henne här(: Så igår bakade vi bullar, och spelade Wii med henne så tiden rann iväg ganska fort så jag kunde inte skriva då.. Men nu får ni ju ett långt inlägg så jag hoppas ni är nöjda? :)

Och idag far hon hem klockan 13.00 :(
Och tyvärr blev det bara ett kort '' Goodbye '' på morgonen.. Kommer sakna henne! :(

Och Igår hade jag fotbollsträningar, och var inte alls hemma. Jag kom hem klockan 21.00 och efter det skulle jag ennu till duchen, göra läxor o.s.v o.s.v.! Har seriöst haft en Skit tung vecka! :( Längtar efter vekoslutet så man får ta det lite chill! :)
Bilder:


Concealern
Kompakt-pudret.
foundationet
Puder borsten.

Mina jeans uppifrån:D







mina jeans från sidan (där är dragskedet jag berättade om) (stavning).
Frammifråån;)


Min skjorta.

-,-
-,- :) 


~KramInkkuh~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar