Header ♡

Header ♡

onsdag 18 december 2013

Falska vänner.

Jag är så trött på falska vänner... Dom säger att dom älskar en men jag vet bättre själv!
Jag står hellre ensam än att ha falska vänner -.-
En falsk vän är som en skugga. I solskenet kan man aldrig bli kvitt honom/henne, i regn är han/hon spårlöst försvunnen.
Jag stör mig såå sjukt mycket när vänner säger att dom älskar än och genast när man svänger ryggen till så pratar dom skit om en. 
Jag tror att vi alla har varit med om dehär med falska vänner, ena sekunden är dom där för en och säger att man kan lita på dem och andra sekunden får man blickar och viskande komentarer om en själv. Kan inte var-och-en leva sitt eget liv? Hur svårt kan det vara att inte sätta sitt lilla tryne i andras bussines? Klart att inte alla kan gilla varann och att man inte kan vara kompis med alla, men bara för att man inte är bästisar betyder det inte att man behöver gå och prata skit bakom ryggen om en. Och SNÄLLA MÄNNISKOR lär er, allting man sakt och gjort kommer endå fram nångång. Och har man något imot någon så berätta den för henne/honnom iställe föratt viska det till alla andra och det inte gör någon skillnad. Människor väx upp.  

Falska vänner är som stenar, dom finns överallt!
Om ni är med om att det är en vän som är konstig, älskar dig ena sekunder och pratar massa skit bakom din rygg om dig.. Du är inte värd en sådan vän! Du är värd en som älskar dig hur du en beter dig eller ser ut, som vill vara med dig och ha kul och som du kan lita på istället föratt du sedan får höra att den personen som stog dig närmast är den som är falskast trots allt!


Obs. Vänner väljer man med kärlek och tanke, man bryr sig inte om att den är fattig eller rik, ful eller fin, gammal eller ung eller om man känt den en längre tid eller kort tid. Utan om att man kan ha roligt med den, att man kan lita på den och njuta av de minnen man har tillsammans! Haters gonna hate, nu har jag skrivit så som jag känner och vill. Kom ihåg att dehär är mina tankar om saken och det är jag som skriver, du får tycka vad du vill, om du inte håller med om det här så är det okej men du behöver inte berätta om din andra åsikt till mig utan håll den för din själv :) Puss!



~KramInkkuh~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar